חליטה מזנגביל נגד דלקות

חורף, קררר ובא לנו משהו חם לשתות.     זנגביל

חליטות של עשבי מטבח ותבלינים יכולות לחמם את הגוף ולהועיל לבריאותנו.

חליטה של זנגביל הידוע בשמו ג'ינג'ר היא חליטה נהדרת שמעניקה תחושה של חום ויש לה יופי של השפעה רפואית.

שני מחקרים בהם נבדקה ההשפעה של צריכה יומיומית קבועה של זנגביל על ידי חולים סכרתיים (קישור למאמר) ואנשים מבוגרים עם אוסטאוארטריטיס (מחלת מפרקים ניוונית) (קישור למאמר) הראו שינויים ברמת הדלקתיות בגופם של החולים.

רמת הדלקת בגוף ירדה בעקבות צריכה קבועה של זנגביל!

למה  כל כך חשוב שרמת הדלקת בגוף שלנו תרד?

מצבים דלקתיים בגוף קשורים בהתפתחות של הרבה מאד מחלות כמו מחלות הקשורות למערכת העצבים, מחלת הסרטן ועוד.

מצבים שונים כמו חוסר איזון ברמת הסוכר בדם גורמים להחמרה במצב הדלקתי. לכן, אצל חולים סוכרתיים לדוגמא, פעמים רבות מדדי הדלקת  גבוהים וחשוב להוריד אותם כדי למנע סיבוכים של המחלה.

פעמים רבות שואלים אותי בהרצאות מה באמת התרומה של חליטות ושימוש בתבלינים טריים או מיובשים (לא כתוסף מזון) לבריאות ואם באמת לכמויות הקטנות האלו יש השפעה ממשית על הגוף שלנו.

אז כן, התשובה היא כן!!!

בשני המחקרים שהזכרתי השתמשו בכמויות לגמרי סבירות (חצי גרם עד גרם וחצי ליום) של זנגביל והייתה השפעה ממשית על המדדים הדלקתיים.

לתזונה שלנו יש אם כן חלק חשוב ומשמעותי במצב הדלקתי בגופנו.

אז יאללה לכו תכינו משקה זנגביל מחמם.

הדרך הכי טובה: לגרד שורש זנגביל בפומפייה דקה ועל זה לצקת מים רותחים, לכסות ולהמתין מספר דקות ואז לשתות בהנאה מרובה ובלי סוכר….

שתף את הכתבה!

בננה שינה ושמחה

למה כדאי לאכול בננה לפני השינה?

אכילה של בננה תעזור לנו להירדם מהר יותר ולישון טוב יותר.
איך זה קורה?
בננה מכילה את ההורמון מלטונין, אותו הורמון שהגוף שלנו מייצר ועוזר לנו להירדם בקלות ולהנות משינה טובה.
חוקרים גילו שלאחר אכילת בננה יש עלייה ברמת המלטונין בגוף וזו מגיעה לשיאה שעתיים לאחר האכילה.
אז שעתיים לפני שנכנסים למיטה – בננה.
אבל זה לא נגמר רק בשינה טובה מסתבר שבננה יכולה לגרום לנו לעוד כמה דברים מופלאים בזכות העובדה שהיא מכילה כמות אדירה של ויטמין B6 שגורם לנו בין היתר להיות שמחים יותר כי הוא עוזר בייצור סרטונין במח .

שתף את הכתבה!

האם עשב לימון יעזור לנו לישון טוב יותר?

כמה טוב ביום קר כזה להתענג על חליטה מהבילה של עשב לימון ריחני.

בברזיל מאמינים כי שתיית חליטה של עשב לימון תעזור לנו לישון טוב יותר ולהיות רגועים יותר, האם באמת?
מסתבר שלא.
לעתים, השימוש המסורתי בצמחים מתגלה כאמונה חסרת ביסוס ונראה על פי מחקר מבוקר על בני אדם שלעשב לימון אין השפעה מרגיעה.

שתף את הכתבה!

אניס אקמול וקפה

מה הקשר בין זרעי אניס אקמול והקפה שלי?

על האינטראקציה בין צמחי מרפא לתרופות לא תמיד נותנים את הדעת אבל היא בהחלט קיימת.
על פי מחקר שנערך על עכברים, השמן האתרי של זרעי אניס מוריד את היעילות של אקמול וגם מפחית את ההשפעה של הקפאין.
האינטראקציה הופיעה במינון נמוך כך שגם אכילה של זרעי אניס במקביל לנטילת אקמול או לשתיית קפה יכולה להשפיע ולהפחית את השפעתם.
קפאין, מעבר להיותו מרכיב בקפה שאולי רציתם שיזרז את המטבוליזם שלכם ושתיתם אותו לפני האימון, מצוי בכמה תרופות להפחתת כאבי ראש בשל תכונתו בכיווץ כלי דם.
אז אם כבר בוחרים להשתמש בתרופות, לפחות כדאי לדעת מה לא לאכול במקביל כדי לא לפגע ביעילות התרופה

שתף את הכתבה!

סלק תוסף E-162 ומחלת הסרטן

תמצית סלק מהווה מקור לצבע מאכל אדום המכונה 162 E בטאנין.

בטאנין דומה במבנה הכימי לכימותרפיה מוכרת המכונה אדריאמיצין.

כאשר השוו במעבדה את היעילות של תמצית סלק נגד תאי סרטן אנושיים (סרטן השד וסרטן הערמונית) מול היעילות של הכימותרפיה אדריאמיצין ראו שאומנם הכימותרפיה הרבה יותר יעילה בחיסול תאי הסרטן ותוך 3 ימים חיסלה את כל התאים הסרטניים.

אבל, הדבר החשוב באמת שגם תמצית הסלק באותה כמות כמו הכימותרפיה הצליחה להרוס תוך 7 ימים 12 אחוז מהתאים הסרטניים!!!.

תאים סרטניים מתפתחים כל העת בגופנו, איזה כיף שהמזון שלנו יכול לעזור לגוף שלנו להתמודד נגדם.

בטאנין מתפרק בחום, לכן מומלץ לאכול את הסלק חי וכמה שיותר קרוב למועד החיתוך שלו (בגלל רגישותו לאור).

סלט טעים שאפשר להכין: סלק וגזר מגורדים בפומפייה גסה עלי כוסברה קצוצים, שמן זית לימון ומלח.

בפעם הבאה שתראו 162 E ברשימת רכיבי המזון של מוצר כלשהו (בדרך כלל במזונות קפואים או ריבות) תבינו שבמקרה הזה היצרנים צבעו לכם את האוכל במרכיב בריא במיוחד.

שתף את הכתבה!

מליסה וחריקת שיניים

File name            	:DSCN2047.JPG File size            	:179.2KB(183488Bytes) Shoot date           	:2001/04/05 12:53:54 Picture size         	:1280 x 960 Resolution           	:72 x 72 dpi Number of bits       	:8bit/channel Protection attribute 	:Off Hide Attribute       	:Off Camera ID            	:N/A Model name           	:E995 Quality mode         	:BASIC Metering mode        	:Multi-pattern Exposure mode        	:Programmed auto Flash                	:No Focal length         	:31 mm Shutter speed        	:1/201second Aperture             	:F5.1 Exposure compensation	:0 EV Fixed white balance  	:Auto Lens                 	:Built-in Flash sync mode      	:N/A Exposure difference  	:N/A Flexible program     	:N/A Sensitivity          	:Auto Sharpening           	:Auto Curve mode           	:N/A Color mode           	:COLOR Tone compensation    	:AUTO Latitude(GPS)        	:N/A Longitude(GPS)       	:N/A Altitude(GPS)        	:N/A

יש הרבה מחקרי מעבדה מבטיחים שנעשים בתחום צמחי המרפא.

אבל המחקרים המשמעותיים ביותר הם המחקרים הקליניים, כאלו שנערכים ונבדקים על בני אדם.
חריקת שיניים היא בעיה שממנה סובלים 14-20% מהילדים.
במחקר מ 2016 רצו החוקרים לבדוק האם טיפול במיצוי של מליסה יעזור בהפחתת הבעיה של חריקת שיניים בערות או בשינה.
ההנחה הייתה שמליסה צמח הידוע כבעל פעילות מרגיעה ובעל יעילות נגד התכווצויות שרירים יוכל לסייע.
אבל, לאחר 30 יום בו קיבלו הילדים מיצוי של מליסה לא היה שיפור במצבם לעומת קבוצת הביקורת.
די מאכזב אבל בהחלט חשוב לדעת גם מה לא עובד.

שתף את הכתבה!

סוכר קוקוס

אמרו לכם שסוכר קוקוס הוא תחליף מעולה לסוכר לבן? אז אמרו…

שבע עובדות על סוכר קוקוס:

1. סוכר קוקוס מופק ממוהל של ניצני פרחי עץ הקוקוס וכמעט אינו עובר תהליכי עיבוד.

2. המדינות העיקריות בהם יש ייצור של סוכר קוקוס הן פיליפינים ואינדונזיה שהן גם המקור לרב הנתונים שמופצים לגבי סוכר הקוקוס.

3. סוכר קוקוס מורכב ברובו כ 70-79 אחוז מסוכרוז = סוכר לבן!!!
והשאר פרוקטוז וגלוקוז חופשים (אותם חד סוכרים שיוצרים את הסוכרוז).

4. הערך הגליקמי שלו (מדד לעליית הסוכר בדם) הוא 35 או 54 – תלוי את מי שואלים… הערך הגליקמי של סוכר לבן הוא 64.

5. יש לו ערך מוסף על פני סוכר לבן מכיוון שהוא מכיל גם נוטריינטים כמו מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. אבל, הכמות שלהם בכפית סוכר קוקוס ממש ממש קטנה.

6. כפית של סוכר קוקוס מכילה 16 קלוריות לעומת 16 קלוריות בכפית סוכר לבן … ו 4 גרם פחמימות גם כן כמו בסוכר לבן.

7. ההבדל הכי גדול שמצאתי בין סוכר קוקוס לסוכר לבן הוא המחיר:
סוכר קוקוס עולה 35-70 שקל לקילו – פי 7 עד פי 14 מסוכר לבן!

מסקנה: שחררו את הסוכר ותעברו תהליך מדהים בו הרגישות לדברים מתוקים תעלה והצורך בסוכר יירד.

שתף את הכתבה!

צריכת שום להסתגלות לגובה

%d7%a9%d7%95%d7%9dהאם באמת כדאי לצרוך שום כדי להסתגל לגבהים?

התשובה היא לא, אבל כדי להבין למה לא ומדוע יש שממליצים על כך צריך לקרוא את הכתבה 🙂

לאחרונה טס אחייני ללדאק – חבל ארץ בצפון הודו, וקיבל המלצה לאכול כמויות גדולות מאד של שום שייקלו עליו את ההסתגלות לגובה בהגעתו ישירות בטיסה  ללה עיר הבירה של לאדק הממוקמת בעמק בגובה של 3500 מטר וגם כאשר יתחיל את הטרקים העוברים בגבהים שמגיעים ל 5000  מטר.

בעיקרון כאשר עולים בגובה כמות החמצן יורדת ויש צורך בזמן הסתגלות ומנוחה שיאפשר לגוף להסתגל למצב החדש.

האם ההמלצה של אכילת שום בכמות גדולה אכן יכולה לעזור?

חיפשתי מחקרים שונים שנערכו בנושא ומצאתי בעיקר מחקרים שנעשו על בעלי חיים כמו חולדות וארנבים.

בין המחקרים, אין אחידות, כל מחקר בדק מינונים שונים בפרקי זמן שונים ותמציות שונות של שום.

בגדול, רב המחקרים על בעלי חיים הצביעו על עליה בייצור כדוריות דם אדומות (האחראיות להעברת החמצן לתאי הגוף) בעיקר כאשר ניתנו לחיות כמויות גדולות של שום.

אבל, בחלק מהמחקרים כמויות השום היו עצומות לדוגמה: 3.5 גרם לקילו משקל גוף של ארנב ואם נתרגם את הכמות הזו לשימוש אצלנו זה שווה ערך בקירוב ל 130  שיני שום לאדם ששוקל 75 קילו!

כמובן שכמויות כאלו בלתי ישימות לחלוטין.

היה גם מחקר על בעלי חיים שבדק מינונים הרבה יותר נמוכים  המתורגמים ל 7.5 שיני שום ליום לאדם והראה עלייה בייצור של כדוריות דם אדומות.

יש לזכור כי שום יכול להזיק לכבד שלנו כבר בכמויות של מעל 5 שיני שום ליום (ראה מאמר שלי בנושא).

והיה גם מחקר על בעלי חיים (על חולדות) בו נצפתה  בעיה בייצור כדוריות הדם האדומות!

אבל, הכי חשוב האם קיימים מחקרים על בני אדם שהרי מה שפועל באופן מסוים על ארנב או חולדה לא בהכרח ישפיע באותו אופן גם עלינו.

שני מחקרים שמצאתי:

מחקר אחד מעבדתי, בדק חשיפה של תאי דם אדומים אנושיים לשום והראה כי כדוריות הדם נהיו שבירות יותר לאחר החשיפה למרכיבי השום.

אומנם זה על תאי דם אנושיים אך זה עדיין רק מחקר מעבדתי במבחנות.

המחקר החשוב ביותר במסגרת המחקר הקיים היום הוא מחקר שבדק תגובה של גוף האדם לצריכת שום.

זהו מחקר קליני מבוקר בו קיבלו בני אדם בריאים מנה אחת של אבקת שום במשקל 900 מ"ג ו 5 שעות לאחר מכן נמצאה ירידה בהמטוקריט – אחוז כדוריות הדם האדומות בדם.

מה המשמעות של הממצא הזה?

המשמעות היא  שאצל אנשים צריכה חד פעמית של שום  גרמה לירידה ביכולת הגוף להוביל חמצן!

אם כן, על סמך המחקר הקיים ממש לא מומלץ לאכול כמות גדולה של שום לפני העלייה לגובה.

אילו מעלות כן קיימים בצריכת שום על בסיס קבוע?

הזמינו הרצאה וגלו את יתרונות השום ומידע מרתק על צמחי מאכל ומרפא אחרים.

להזמנת הרצאה ופרטים נוספים 050-9007472  almoglimor@gmail.com  

שתף את הכתבה!

קינמון וזיכרון

פעם חשבו שאין ייצור של תאי עצב חדשים במוחנו בגילאים מבוגרים.

היום, יודעים שגם אנשים מבוגרים יכולים לייצר תאי עצב חדשים במח, התהליך נקרא נוירוגנזה.

התחדשות של תאי העצב מושפעת מגורמים שונים כמו: כמות שעות שינה, אימון אירובי, מתח והתזונה שלנו.

וכאן הקשר לקינמון:

מסתבר, שצריכה של קינמון (כפי שנראה במחקר על בעלי חיים ובמבחנות על תאים אנושיים) מעלה רמות של חומרים התורמים לתהליכים קוגניטיביים טובים יותר כמו החלבון BDNF

BDNF מיוצר על ידי הגוף שלנו ומשפיע על תאי העצב במח – עוזר בהישרדות של תאים קיימים ואפילו מקדם יצירת תאי עצב חדשים!

BDNF פועל באזורים במח אשר חיוניים לתהליכי למידה וזיכרון.

ואם להגיד את כל מה שכתבתי בשורה אחת:

קינמון מסייע ביצירת תאי עצב חדשים במוח שלנו!

אבל, רגע לפני שאתם ממהרים לקנות קינמון ולהתחיל לצרוך אותו בקביעות יש לדעת שבשווקים רב הקינמון הוא קינמון שמכיל מרכיב שמסוכן לכבד שלנו המכונה קומרין ולכן רצוי לרכוש קינמון ציילוני שכמעט ואינו מכיל את הקומרין.

איפה אפשר לקנות קינמון ציילוני?

מקלות קינמון ציילוני אורגני אפשר לקנות בלחיצה על הקישור הזה והקישור הזה.
אבקת קינמון ציילוני אורגני אפשר לקנות בלחיצה על הקישור הזה והקישור הזה.

מי שרוכש מוזמן להשתמש בקוד הנחה vdp113 שיזכה אותו ב5$ זיכוי (את הקוד מכניסים בשלב התשלום).

הקישורים הם לאתר iherb משום שיש לי ניסיון מאוד טוב איתו ופעמים רבות כאשר בדקתי והשוותי מוצרים שונים של תוספי תזונה שונים ראיתי שב iherb המחירים יכולים להיות נמוכים פי 2 ואפילו פי 3 ממה שמוכרים בארץ.

רוצים לשמוע עוד על צמחי מרפא ומאכל שיכולים לעזור ולשמר תהליכי זיכרון? התקשרו 050-9007472 או שלחו מייל ל almoglimor@gmail.com והזמינו הרצאה מרתקת ובעלת ערך מוסף.

מידע נוסף על יתרונותיו הבריאותיים של הקינמון בקישור הזה: קינמון

כתבה בנושא  קינמון ציילוני בקישור הזה: קינמון רגיל מול ציילוני

 

שתף את הכתבה!

קטן שחור וממזר גדול – קצח

קצח הוא תבלין  שאם עדיין אתם לא מכירים, זה הזמן להכיר.

כי מעבר לשלל תכונות המרפא שלו הוא פשוט טעים בטירוף.

פעילות אנטי – סרטנית: על הקצח נערכו מחקרים מעבדתיים רבים שמצביעים על היכולת האנטי-סרטנית שלו.

איך הוא עושה את זה? הקצח פועל בכמה מנגנונים נגד התהליכים הסרטניים:

א. הקצח מזרז את פעילות תאי ההרג הטבעיים של מערכת החיסון שלנו.
ב. מפחית תהליך של צמיחת כלי דם חדשים שאמורים לספק "מזון" לגידול.
ג. מגביר מוות תאי מתוכנת (אפופטוזיס) של תאי סרטן.
ד. פעילות אנטי-דלקתית גבוהה – חשוב ביותר כי כל גידול מלווה בתהליך דלקתי.
ה. פעילות נוגדת חמצון גבוהה.

בנוסף לכך נמצא כי קצח מעלה את היעילות של שני סוגי כימותרפיה על תאי סרטן לבלב (אחד מהסרטנים היותר אלימים).

אם כן שילוב של קצח במהלך נטילת התרופות הללו יכול לייעל את הטיפול.

נראה אם כן, כי יש סיבה טובה להיותו אחד הצמחים העיקריים בשימוש אצל חולי סרטן בארצות ערב.

מי שרוצה לשמע עוד על צמחי מרפא ומאכל למניעה וטיפול במחלת הסרטן

מוזמן להזמין הרצאה בנושא: 050-9007472

או במייל almoglimor@gmail.com

כמו שכבר הבנתם, קצח כמו צמחי מרפא ותבלינים אחרים יכול להשפיע על ספיגה של תרופות כאלו ואחרות.

קצח ואנטיביוטיקה:

בניסוי על בעלי חיים הראו כי קצח משפיע על ספיגה של אנטיביוטיקה מסוג אמוקסיצילין (אתם בטח מכירים אותה בשם מוקסיפן או מוקסיויט) המיועדת לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה ועוד.

איך קורה שתבלין משפיע על ספיגה של תרופה?

לתבלינים יש חומרים פעילים (טבעיים) שיכולים במנגנונים שונים לעכב או לזרז את תהליך ספיגת התרופה הקונבנציונאלית שגם היא מורכבת מחומר פעיל כזה או אחר.

במקרה הזה מסתבר שקצח מגביר את ספיגת האמוקסיצילין במעי, כלומר מעלה את המינון שאנחנו מקבלים ללא היינו אוכלים את הקצח במקביל לנטילת האנטיביוטיקה.

 

שתף את הכתבה!