שום – בריא או לא בריא?

שום נחשב כאחד מצמחי המרפא החשובים ביותר. הוא בעל פעילות אנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית גבוהה, מוריד את רמת הכולסטרול, “מדלל” דם, בעל פעילות אנטי – סרטנית, פעילות נוגדת חמצון ופעילות המגנה על תאי העצב במצבים של בעיות עצביות.

אבל, בדיוק בגלל שהשום כל כך פוטנטי יש להיזהר בצריכה עודפת שלו.

כאשר בוחנים מקורות היסטוריים בהקשר תזונתי ורפואי ניתן לראות ששום הוא אחד מהצמחים שיש לגביו אזהרות רבות. אחד מהנושאים הכי חשובים כאשר דנים בצמחי מרפא בעלי פעילות חזקה הוא עניין המינון.

בנוסף, תמיד חשוב לזכור שאוכלוסיות שונות מגיבות באופן שונה. לדוגמה, ילדים הם אוכלוסייה רגישה גם בשל משקלם הנמוך וגם מכיוון שלעיתים יכולת המערכות שלהם להתמודד עם חומרים המוכנסים לגופם שונה ממבוגרים.

מחקר שנעשה על עכברים צעירים הראה כי מרכיב המתקבל מחימום השום –די אליל די סולפיד יכול לגרום לפגיעה ביצירת תאי מח חדשים במח, לכן קוראים החוקרים לשים לב למינונים של שום שצורכים ילדים קטנים בשלב בו יצירת תאי מח חדשים היא משמעותית.

מינון גבוה של שום יכול לגרם גם לפגיעה בכבד. על סמך מחקר שנעשה בעניין החוקרים מציינים כי צריכה של כ 2-5 שיני שום ליום לא תגרם לפגיעה בכבד (0.1-0.25 גרם שום לקילו משקל גוף, ליום).

חשוב לזכור שבמינון גבוה שום יכול גם לפגע בפלורה של החיידקים הידידותיים בגופנו.

מעבר לנושא המינון מומלץ לצרוך את  השום במקביל למזונות נוספים מחשש לגירוי ופגיעה בדופן מערכת העיכול.

יש אנשים המפתחים תגובות אלרגיה לשום, להם מומלץ להימנע מאכילת שום.

ואחרון חביב כדאי לקנות שום מקומי שלא עבר הלבנה והקרנה.

האם שום עוזר להפחית במשקל? מה קרה לתינוק שנולד לאחר שאמו אכלה שום לפני הלידה? מה עושים עם הריח? האם כדאי לקנות תוסף תזונה במקום לאכול שום?

על שאלות אלו והרבה אחרות תקבלו תשובות ומידע מרתק ומועיל בהרצאה:

יהי מזונו תרופתו ותרופתו מזונו.

חייגו 050-9007472 להזמנת הרצאה.